saçmalattirik: sevgiyle ilgili bi kaç şeyler.


aynı küçükken kurduğumuz her hayalin, 18 yaşımıza geldiğimizde gerçekleşeceğine inanmak gibi biliyor musunuz her yeni sevgilimize "işte bu, benim evlendiğim kadın olacak!" dememiz. belki de bu alışkanlığımız oradan geliyordur. aslına bakarsanız, belkide her alışkanlığımız küçüklükten geliyordur. biyolojinin, tıbbın söylediği genetikler, fenotipler falanlar filanlar; mantıklıca yazılmış insan kandırmacalarının bir sayfasıdır sadece. bilmiyorum.
yıllardır çölde kalmış bir devenin suya olan hasreti kadar özledim seni. bugün de çok susadım. dur artık, canımı çok yakıyor susuzluk.
hayatımdan bir kitap yazsaydım eğer ansiklopedi çıkardı diyen insanlara çok özeniyorum bazen. ben hayatımı bir kitaba yazacak olsaydım eğer, ön kapağına "sevdim", arka kapağınaysa "öldürdüler" yazardım. kitabı eline alan her insan, kitabımın neden sadece ön kapaktan ve arka kapaktan oluştuğunu merak ederdi. o kadar acımasızım ki, bazı kitap delisi insanların bu anlamsız şey karşısında intihar etmesini beklerdim.

ön kapağında "sevdim..", arka kapağında "öldürdüler.."
garip..
ilk defa derinden sevdiğimi biliyordum o gün. ama sen ne kadar seversen sev, bazen karşıdaki insanın seni ne kadar sevdiğini merak ediyorsun.

o, değişik biriydi. karşıdaki insana ne kadar sevdiğini söylemek yerine, karşı tarafın anlamasını beklerdi. karşı taraf bendim. mantıklı bir soru olarak: "söylediği her sözde ölümden az bir şey bahseden bir insanın, sevgiyi pozitif yorumlaması mümkün müdür?" cevabı biliyorsanız susun, çünkü o bilmiyor.
sevgi diyoruz, aşk diyoruz falan da.. biraz derslerden bahsedelim.
şaka şaka, son bir şey yazacağım da araya laf olsun diye girsin dedim. derslerim berbat, ben de berbatım. hala başarısızım, hala hiçlerle dolu bir insanım. özür dilerim.
"anlamıyorsan eğer anlatayım" derken gözlerime bakıyordu, karşılık verip gözlerine baktım. neden sustuğunu sormamalıymışım. "gözlerim anlatıyordu." dedi seneler sonra karşılaştığımızda. çocuğuylaydı, yalnızdım. o haklıymış, benden hiçbi şey olmazmış.
dipnot: başlıktaki "bi kaç şeyler" yazısının "şeyler"i bilerek yazılmıştır. doğrusu "bi kaç şey" olsa bile, "bi kaç şeyler" daha güzel geldi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 yıl.

neden rap(müzik) yapamadık?

evet dostum, hayatın yükümlülükleri var.