mim: nasıl kitap okursun?

ailemizin mim'leyicisi melodram sağolsun, beni yeniden bir yazıya mimlemiş. mim'in konusu "nasıl kitap okursun?" yani, hangi pozisyonda, hangi tarzda, yerlere yatarak mı falan tarzında bir soru olmuş.

aslında ben fazla kitap okuyan birisi değilim, kitap okumayı sevmediğimden değil, okuyacak kitap bulamadığımdan dolayı durum böyle. "olasılıksız" kitabını okuduğumdan beri her kitaba farklı bir gözle bakıyorum ve bir yerden sonra sıkmaya başlıyor. 100 sayfasını okuduktan sonra sağa sola bırakıyorum kitabı.

kitap okuma şekillerim, kitaptan kitaba değişiyor. hatta, kitabı neden okuduğuma göre de değişiyor.

son zamanlarda okumaya yeltendiğim kitapların hepsini uyumak için okuyorum. twitterda birisinin, "eğer ki yatarak kitap okuyorsan, o kitabı rüyanda bitirirsin." dediğini görmüştüm. aynen öyle işte. kitaba başlıyorum, bir 20 sayfa okuduktan sonra, ne kadar akıcı olursa olsun uykumu getiriyor ve kendimi sabah uyanmış halde buluyorum.

bazen de uyumamak için kendimi zorladığım kitaplar var. ayşe kulin'in yazdığı gizli anların yolcusunu çok güzel bir şekilde okuduktan sonra, kitapta ismi geçen "bora'nın kitabı" kitabını okumak için kendimi çok zorladım. yatağa yüz üstü yatıp, yatağın yanından kitabı aşağıya doğru sarkıtarak okudum mesela. ama fayda etmedi, o kitabı da 100 sayfa okuyabildim.

bir de hayal gücüyle oluşturduğum kitap okuma şekillerim var. ama henüz yapmadım. mesela, battaniyeyi üzerime serip, bir yandan kahve yapıp bir yandan da kitap okumayı istiyorum. ama, koltuk mu rahat değildir nedendir bilmem, yapmak içimden gelmiyor. bu olayı güzel güzel cümlelerle anlatan insanlara sormak istiyorum aslında, yahu nasıl rahatlıyorsunuz? nasıl rahat rahat kitap okuyabiliyorsunuz o koltukta battaniyeyi üzerinize çektikten sonra?

bunun dışında, başka kitap okuma pozisyonum yok. olasılıksız türünden bir kitap bulana kadar olmayacak büyük ihtimal de.

olasılıksız'ı da otobüste okumuştum zaten. uzun süren otobüs yolculuklarını severim. bu otobüs yolculuklarında da okuma isteğim yerine geliyor, nedense.

her neyse, bir mim'in daha sonuna geldik. ben de "emrah ateş"i mimliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 yıl.

neden rap(müzik) yapamadık?

evet dostum, hayatın yükümlülükleri var.