kitap önerisi.

daha önce mimlendiğim bir yazıda kitap okumayı pek sevmediğimi söylemiştim. bunun nedeni biraz da bilgisayar bağımlılığıymış. kendimi bu aralar bilgisayardan çok fazla uzaklaştırdım, daha çok gerçek aleme döndüm ve kendimi daha mutlu hissediyorum.

kendime sürekli "izlediğim dizilerden, filmlerden ne anlıyorum? kitap okuyup, neden kendi sahnemi kendim yaratmıyorum ki?" diye soruyordum. bir zaman sonra gerçekten mantıklı olduğunu anladım. bir şeyleri gözünüzde canlandırdığınız zaman, daha güzel oluyor.

her neyse, çok fazla tavsiye ettiğim bir şey değildir ama, ankaradayken fakirliğin dibine vurduğumdan dolayı korsan kitapçıları geziyordum. korsan kitap almak, kesinlikle kötü bir şeydir. ama, orijinal kitap almak için paranız yetmiyorsa eğer, orada durup düşünmeniz gerekiyor. lütfen beni ayıplamayın, ama param yoktu. ben de korsan kitapçılara uğradım işte.

pucca'nın yeni kitabının çıktığını, istiklal akarsu'nun yeni kitabının çıktığını ilk orada fark ettim. açıkçası kitapları elime bile almak istemedim, çünkü bu insanların anlatabileceklerini kendime uygun göremedim o an. ne alabilirim diye düşünürken, aklıma "tutunamayanlar" kitabı geldi. ne hikmetse, o gün tüm korsan kitapçılarda, tutunamayanlar kitabı kalmamış.

sorduğum her yer beni sert bir dil ile "hayır, elimizde kalmadı" diye uyarsada, azmettim ve aradım. azimli sıçan, dağları delermiş ama ben delemedim. tezgahta bulunan bir abiye "tutunamayanlar" kitabını sordum, "amma da çok isteyen var şu kitabı, alıpta bitirebilen görmedim zaten." dedi. garipsedim. "bak, önünde duran tanrı daima tebdil-i kıyafet gezer kitabını görüyor musun? onu okudum, tutunamayanlar'ı da okudum. kat kat daha güzel." dedi. inanmadım. korsan kitap satan birinin böyle bir kitabı okuyacağına inanmadım ama "bazen risk almak, güzeldir."

o an içimden sadece o kitabı almak geçti, çıkardım cebimdeki son 5 lirayı kitaba verdim.

işte "o an", hayatımda "iyi ki son 5 liramı harcamışım" dediğim anlardan birisi oldu. olur da yüzbinlerce kitap arasından okuyacak kitap bulamıyorsanız eğer, mutlaka "tanrı daima tebdil-i kıyafet gezer." kitabını okuyun.

benden bu kadar, sonraki yazımda görüşürüz. kusuruma da bakmayın, son zamanlarda edebi yazı falan yazmıyorum. biliyorsunuz, yazarlıktan bile ümidinizi kestiğiniz zaman yazdığınız şeyler anlamsızlık örgüsüne dolaşıyor zaten.

Yorumlar

  1. şanslıymışsın ^.^ korsancı abiye selamlar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 yıl.

neden rap(müzik) yapamadık?

evet dostum, hayatın yükümlülükleri var.