doğum günün.

hava soğuk. güneş bile yerini bulutlara bıraktı. nereye baksam özlemekten başka bir şey göremiyorum artık. sessizliğin en büyük çaresizlik olduğuna şahit oldum; birbirine karşı sessiz iki insanın da sevişebildiğini görmek en büyük tecrübemdi hayatımda. kimsenin görmediği dakikalarda gözlerimden yaş süzülürken aşkın varlığını tartıyordum her zamanki gibi. aşk benim için bir şey ifade etmiyordu adın geçmediğinde. ve bir süreliğine en büyük günahımdı adını söylemek.

tanrı'nın neden şarabı yasakladığını düşündüm uzunca bir süre. kadehlerimizi şerefimize kaldırırken keşfettim cevabını; tanrı her boş kadehe baktığında dolu olduğu zamanları hatırlıyordu. tanrı da sevdikleriyle sessizken sevişirdi çünkü. tanrının da hiçbir insanla konuşmamasının bir sebebi vardı, sen gibi.

aslında sonu boş bırakılmış uzun metinlerde keşfettim ben her şeyi. ne kadar uzun cümleler kurarsan kur, sonunu getiremediğinde söylediğin her cümle boşunadır çünkü. her insanın uzun cümleleri vardır, fakat bazı insanlar uzun cümlelerini bitirebilmek için birini ihtiyaç duyarlar. aynı hayat gibi bu cümlelerde. bazıları yalnız başına yaşamayı bilirler mesela. bazılarıysa bir saniye bile yaşayabilmek için birine ihtiyaç duyarlar. biri olmadığında hayat, yerini ölümlü bir makineye bırakır; görevi sadece ölmeyi beklemek olan.

ne kadar doğruyuz, ne kadar yanlışız bilmiyorum. sadece içimden, doğruların ve yanlışların hiçbir önemi olmadığına inanmak geçiyor. geçen her dakikada bulutlar artıyor gökyüzünde, kış daha fazla yaklaşıyor. tanrı ağladığında yağıyor ya yağmurlar... odamın penceresinden izlerken yağmuru diyorum ki kendimce: "tanrı özlememizi istiyor. kavuşmamızı değil." bir kaç gözyaşı dökülüyor yine gözlerimden, kontrol edemediğim için. tanrı yağmurlarla ağlar, binlerce insan için. ben sadece gözlerimle ağlayabiliyorum, sadece senin için,

doğum gününü kutlamıyorum. herhangi birinde beraber ölmeyeceksek eğer tekrar tekrar doğuyor olmanın hiçbir önemi yok benim için. seni delicesine özlerken gelmiyor içimden doğum gününü kutlamak. zaten biliyorum, senin için de önemi yoktur delicesine sarılmak varken, yerine kuru bir "doğum günün kutlu olsun" mesajıyla karşılaşmanın.

sahte ya da gerçek gülümsemelerle dolu arkadaşlarının hazırladığı pasta'dan yemek önemli değil benim için.

bir dilek tut.
mumları üfle.
beni unutma.
fiziksel olarak yanında olamam, dileklerinde yaşat beni.

iyi eğlenceler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 yıl.

sence şu an saat kaç?

neden rap(müzik) yapamadık?