anlamsız, paragraflarım da öyle.

Mustafa Turhan (@merhababenodun) tarafından paylaşılan bir video ()

biz kelimesi üç harflidir. bekle kelimesiyse beş. bunu bilmek için yazar olmak gerekmez, rakamları bilirsen eğer çözemeyeceğin hiçbir problem yoktur. psikoloji, ruhu değil beyni araştırır. "ben iyiyim, fakat ruhum yoruldu." cümlesindeki ruh aslında birçok şeyin tasviridir. çaresizlik. yalnızlık. ilgisizlik. çökmüşlük. vazgeçmişlik. mecalsizlik. "ruh hastalığı" denilen kavramsa birçok şeyin tasvirinde kullanılsa da, özünde insanın kendi kendini hasta etmesi demektir. kavram karmaşasına gerek yok; bunların hepsi bana göre. insanın kendi kendini çaresizleştirmesi, yalnızlaştırması, ilgisizleştirmesi, çökertmesi, vazgeçtirmesi, mecalsizleştirmesi.

birbiriyle alakası olmayan paragraflar yazmak istiyorum. bu yüzden şüphesiz ki bu paragraf, bu cümleyle başlıyor. birbirinden güzel cümlelerin arasına kullanmaktan orospu ettiğim saçma salak kelimeleri yerleştirmek istiyorum. sırf cümlenin ahengi bozulsun da kimseye anlam ifade etmesin diye. keşfetmişsinizdir belki, artık yazmıyorum; yazamıyorum. sadece yazmayı istiyorum ki bu beni yazmaktan itiyor. aynı, diğer istediğim şeylerden kendimi uzaklaştırdığım gibi.

bir garip... herkesin ruh hastalığı kendine, herkesin de bir ruh hastalığı var. madem "anti depresanlar" tedaviydi; neden hasta hissediyorum? neden hiçkimsenin hayatında bir rolüm yok? neden diye sormak istediğim çok soru var, muhattabı belli değil. soruyu kim üzerine alınırsa o cevaplıyor; çözümü kendinde bile olmadığını bile bile. insanlar nasıl mutlu olabiliyor? bak, bu sefer "neden" değil; "nasıl?" zira neden sebebi, nasılsa çözümü belirtir. bu soru ekleri, insanın çözüm arayıp aramadığını belli edebilir. bir insan "nasıl" diyorsa çözüm arıyor demektir; "neden" diyorsa halinden memnun sayılır. fakat kime göre, neye göre değil; yazdıklarımın hepsi kendim için.

göremiyor, duyamıyorum. görmüyor, duymuyor. çığlıklar atıyorum, onun için değil başkaları için. başkaları da duymuyor, anlamıyorum. ya çığlığım sadece içimde; ya da hiç var olmadım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 yıl.

neden rap(müzik) yapamadık?

farklılaşamadıklarımız