üniversite mezunu.

 
küçüktüm. sanırım aklım almıyordu, aklım alsaydı böyle olmazdı. şimdi düşünüyorum benim derse gidip okulunu bitiren o çocuklardan ne farkım vardı? okulumu bitirseydim belki bu farkı anlamazdım. okulumu bitirmedim, hala anlamıyorum. belki farksızım, belki daha zekiyim ya da gerizekalı. anlamıyorum; acaba sizin şirket politikanıza göre o çocuk ile ben arasında bir fark var mı? grafik tasarım okusaydım eğer şirketiniz içinde bana göre bir yer var mıydı? okumadım, açık açık söylüyorum. acaba işletme mezunu patronlarınız okumuş grafiker ile benim aramdaki farkı anlar mı?

merhaba sayın patron, iktisadi ve idari birimler fakültesinden mezun olmanıza sevindim. üniversite hayatım boyunca derse gitmediğim zamanlarda fakültenizden bir çok dost edindim. bir gün radyo ve televizyon topluluğuna girdim, bir kaç grafik tasarım yaptıktan sonra fakültenize bağlı tüm topluluklarda tanınır hale geldim. neden mi? çünkü sizin saygıyla andığınız, şirketinize almak istediğiniz güzel sanatlar fakültesinin grafik tasarım öğrencileri, bir kez olsun topluluklarınıza yardım etmedi. ben o sırada ziraat fakültesinde toprak bilimi ve bitki besleme bölümündeydim; "ne alaka" diyecek misiniz? yıllarca aynı şeyi söyledim ben de çünkü. bir gün evde, üniversite öğrencileri şenlikte kaybolmasınlar diye 32 sayfalık kitapçık tasarladım. yine bir gün evde, bir baktım... güzel sanatlarda okuyan biri için broşür hazırlamaktayım. 2 sayfa, toplamda 4 yaprak.

acaba biliyor musunuz bilmiyorum, "kreatif olmak" diye bir deyim var artık. grafik tasarım okumayı istedim bir süre, bir süre sonra da istemekten bile vazgeçtim. söyleyin bana, şirketinizi diğer şirketten değerli, faydalı, üstün yapan şey nedir? "farklı olmak" mı? hadi bana cevap verin, farklılığı rakibiniz olan şirketten öğrenseydiniz onlardan ne kadar farklı olurdunuz? yoksa "farklılık" dediğiniz şey aslında, size farklılığı öğreten kişinin taklidi mi olurdu? ben söyleyeyim "farklılık" denen şey öğrenilmez, öğretilmez. şirketinizi diğerlerinden farklı yapan şey, sizin farklılık kavramınızla alakalıdır. grafik tasarım da böyledir işte; "yaratıcılık" denilen şey bir başkasından öğrenilmez. öğrenilmiş bir yaratıcılık, yaratıcılığı öğreten kişinin taklidinden ibarettir. fakat siz işletme mezunusunuz, koca bir şirketin ceo'su ya da insan kaynakları uzmanısınız. gayet bunu biliyor olmalısınız fakat burada küçük bir yanlışlık görüyorum. söylediklerime katılıyorsanız eğer, sizin hala neden "üniversite mezunu" bir aday aradığınızı anlayamıyorum. ne için?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 yıl.

neden rap(müzik) yapamadık?

farklılaşamadıklarımız